Esther's eerste kakkerlak! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Obi en Esther De Boer/Bremer - WaarBenJij.nu Esther's eerste kakkerlak! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Obi en Esther De Boer/Bremer - WaarBenJij.nu

Esther's eerste kakkerlak!

Door: Esther Bremer

Blijf op de hoogte en volg Obi en Esther

13 April 2014 | Curaçao, Willemstad

We worden alweer om 8 uur wakker, een iets schappelijker tijd dan de 6 uur van gisteren. Toch besluit Obi om nog even verder te gaan slapen. Ik warm alvast de oven weer op voor wat lekkere broodjes (dit gaat me al iets gemakkelijker af nu ik weet hoe het werkt) en snijd een halve watermeloen aan stukjes. Lekker weer even ontbijten met het mooiste uitzicht ooit. Dan ga ik lekker op een van de ligbedjes liggen om verder te lezen in m'n boek. Na een hoofdstuk of twee lig ik wel prima en doe ik ook nog even m'n ogen dicht. Omdat het ligbed niet bijzonder comfortabel is verplaats ik lekker naar de hangmat verderop. Kussentje erbij en zo slaap ik toch weer een uurtje of anderhalf verder. Maakt t uit; hier hoef je ook niet veel te doen!
Als ik wakker word en de slaap uit m'n ogen wrijf kijk ik naar links. Wat ligt daar nu op de grond? Een enorme spin ofzo?? Er ligt in ieder geval iets op z'n rug te spartelen op de houten vloer, slechts een meter of anderhalf naast mijn hangmat. Gadver; wat nu als dat ding IN MIJN HANGMAT was gevallen?!? Ik kijk nog eens iets beter en denk 'Goh, een of andere grote tor ofzo!' en terwijl ik nog wat beter kijk denk ik ineens 'Stomme trut, dat is een kakkerlak...' Als 'ie niet zo op z'n rug had gelegen was ik vast niet zo stoer gebleven en uit m'n hangmatje geklommen, maar ik moest er toch langs. Obi toch maar even wakker gemaakt met de boodschap dat er een Jezusgrote kakkerlak op de grond ligt (alle deuren natuurlijk hermetisch afgesloten, want stel dat er eentje naar binnen glipt...) Het antwoord? 'Laat me nog even een half uurtje liggen.' Juist... No frickin' way dat ik vrijwillig nog een keer dicht bij dat beest in de buurt kom dus dan maar een fruitsalade in elkaar draaien. Al gauw komt Obi toch uit bed. Waar zich het beest bevindt. Ik wijs hem naar de plek des onheils en gebied hem toch om eerst nog maar even een foto te maken voor het fotoalbum (Je moet dit soort dingen toch even vastleggen voor later!) Daarna pakt 'ie een oude Story en een Beau Monde die hier nog liggen in het huisje om de kakkerlak te verwijderen. Ik hoef toch niet te lezen over de laatste vakantie van de Oranjes en de nieuwe liefde van Gordon. Laat staan over het verjaardagscadeau van Mariska Bauer. Vakkundig wordt de kakkerlak met behulp van slechte modeglossy en roddeltijdschrift van onze porch verwijderd en in zee gedeponeerd. En de tijdschriften belanden in de prullenbak. Obi saves the day.
Dit verslag heet natuurlijk 'Esther's eerste kakkerlak' omdat Obi als ware Ajaxied in Rotterdam en omstreken dagelijks te maken krijgt met kakkerlakken in allerlei soorten en maten. Ik als voetballeek daarentegen, heb gelukkig nog nooit een kakkerlak in het wild hoeven aanschouwen.

Na deze angstige ervaring is het tijd om de ruggen en schouders weer uitgebreid in te smeren. Het valt me mee dat we geen van beiden nog (ernstig) verbrand zijn tot nu toe. Esther had gisteren een beetje een rood borstbeen en ietwat rode schouders maar dat is vandaag geheel bijgetrokken.
Dan maar even boodschappen halen bij de AH op de hoek. Vanavond, zo hebben we besloten, gaan we barbecuen. We halen een flinke voorraad vlees en vis voor op de barbecue (het meeste kan toch in de diepvries en we barbecuen vast nog wel eens vaker). Even de boodschappen thuis afgooien en daarna lopen we richting beach club Papagayo om lekker te gaan lunchen. Hier zitten we een uurtje of twee, mede omdat hier gratis Wifi is, die in ons huisje op dit moment nog steeds ontbreekt. In Nederland is het inmiddels een uur of 8 in de avond en we Facebooken en Whatsappen er wat op los. Obi bestelt een club sandwich, Esther een caesar salade en samen eten we nog wat sushi. Ze blijken hier uitsluitend op zondagen sushi te serveren. De Wifi is hier af en aan goed en slecht. Obi Skypet nog wat met Steven en moet zijn betaalpas nog aanzetten voor het buitenland, maar dit wil beide niet helemaal lukken. Maar met een drankje in je hand en je voeten in het zand (dat was geen rijmpje met opzet!) denk je af en toe wel eens; waar maak ik me eigenlijk druk om!
Als we besluiten terug te lopen bedenkt Obi zich ineens dat we morgen de huurauto moeten betalen. Hoeveel kostte dat ook alweer? En ohja; moest ik geen geld overmaken naar mijn betaalrekening? Handig getimed allemaal. De Wifi laat het weer afweten en daarom lukt het allemaal niet zo goed. Uiteindelijk besluiten we maar een wat groter bedrag te pinnen; dan zitten we sowieso goed voor wat betreft de kosten van de auto.

Als we teruglopen naar onze villa zijn we inmiddels goed warm van het zonnetje dat lekker op onze schouders en armen heeft lopen branden. Snel het zwembad in dus maar! Obi oefent alvast wat met zijn duikbril en Esther leest verder in haar boek. Ergens tussendoor komt een kleine leguaan eens even een kijkje nemen bij ons huisje. Esther weet er net twee foto's van te maken voordat hij alweer keihard wegrent.
Tegen vijven steekt Obi de barbecue aan, maar dit wil nog niet in een poging meteen lukken. Ondertussen zet Esther alle vlees klaar en maakt een lekkere salade, die prima smaakt.
Van ongeveer half zes tot acht uur zitten we lekker te barbecuen, met een zonsondergangetje er tussendoor. Ongeveer halverwege slaakt Obi ineens een harde gil. Wat er aan de hand is? Op de veranda van het huisje naast ons zit ineens een enorme vogel. Hij zit zo stil dat het bijna een standbeeld lijkt. Esther twijfelt daarom ook even aan de echtheid van deze vogel. Gauw wordt de camera gehaald en de grote lens erop gedraaid. We maken een paar foto's en vragen ons af; wat voor vogel zou dit precies zijn? Tot die tijd houden we het maar op een UBS (Unidentified Bird Species). Morgen eens even vragen aan iemand of ze weten wat voor een vogel dit was.

Als we klaar zijn met barbecuen en hebben opgeruimd kijken we nog even een aflevering Person of Interest. Dan merk ik dat ik toch wel last heb van een jetlag, want het is nu amper half negen en ik val haast om van de slaap. Naar bed dan maar...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Obi en Esther

Ons reisverslag van de reizen die wij samen maakten door de jaren heen.

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 30218

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 26 April 2015

Cuba

11 April 2014 - 28 April 2014

Curacao

30 Augustus 2012 - 24 September 2012

Amerika & Hawaii

Landen bezocht: