21 Muggenbeten - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Obi en Esther De Boer/Bremer - WaarBenJij.nu 21 Muggenbeten - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Obi en Esther De Boer/Bremer - WaarBenJij.nu

21 Muggenbeten

Door: Esther Bremer

Blijf op de hoogte en volg Obi en Esther

15 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Vanochtend alweer vroeg op want vandaag komt Annie om schoon te maken en hopelijk ook naar het Internet te kijken. We staan op om half 8 om te douchen en Obi veegt zoals beloofd de veranda en keuken aan en ruimt de wasmachine uit terwijl ik nog even lekker verder douche.
Tegen acht uur komt Annie binnen, samen met een collega en ze gaat meteen op onderzoek uit voor wat betreft de Wifi. Van de week zal ze ons een dag appen waarop er een monteur komt om het een en ander na te kijken.
De bedden worden verschoond, er komen schone handdoeken en alles wordt netjes schoongemaakt. Kan dat thuis ook niet even geregeld worden??
Na we onze ontbijtjes op hebben is het nog even tijd voor het lezen van een boekje (ook Obi vordert mooi in zijn boek) en nog even een tukkie te doen.

Esther is, zoals vaker, het doelwit geweest van muggen tijdens het barbecuen van gisteravond. Na ons dutje van vanmorgen is het dus eerst tijd om een goede gel tegen insectenbeten en een muggenafweermiddel te gaan kopen bij AH op de hoek. Het lijkt wel of deze AH twee keer wekelijks wordt aangevuld in plaats van dagelijks bij ons in Nederland. Vandaag zijn een hoop artikelen weer op voorraad die gisteren niet meer verkrijgbaar waren. Zou dit komen doordat de meeste levensmiddelen geïmporteerd moeten worden vanuit andere landen?
We kopen wat muggenspul (hier zien we trouwens ook ineens een spuitbus tegen kakkerlakken; die was een dag of twee eerder goed van pas gekomen) en vullen de drankvoorraad weer aan. Daarna lopen we terug naar ons huisje. Obi smeert de muggenbulten van Esther in waar ze zelf niet bij kan en we tellen ze maar meteen even. Om de score bij te houden. Het zijn er 21...

Obi dringt al meerdere dagen aan op snorkelen voor ons huisje in de zee. Omdat de zee erg wild was en de zee hier niet begint met een wit zandstrand, maar met scherpe rotsen, voelt Esther hier niet erg veel voor. 'Kom op zeg, je durft toch zeker wel in de zee?' Hij haalt haar toch over een klein stukje de zee in te gaan. 'Kijk, daar zitten een paar kleine visjes.' zegt Obi. Esther kijkt, en inderdaad; dat klopt. We houden elkaars hand om beurten vast terwijl de ander een kijkje neemt op de zeebodem. 'Goh' zegt Obi, 'zouden er ook grote vissen daar onder die rots zitten?' Esther kijkt terwijl Obi haar hand vasthoudt en onder de rots aan de zijkant zitten de wat grotere vissen. 'Kijk zelf maar eens joh, daar zitten inderdaad wat grotere.' zegt Esther. Obi rent de zee nog net niet gillend uit. Hij durft niet meer. Wie is hier nou het mietje...

Hierna is het alweer tijd voor de lunch. Er is nog wat kip over van gisteravond en Esther bakt deze op. Ik heb nog nooit op een keramische kookplaat gekookt dus de kip is lekker zwart... Geeft niks; dan snijdt Obi toch nog een paar stukjes stokbrood?
We zitten lekker wat te lezen en spelletjes te spelen op ons terrasje en kijken nog een filmpje op de iPad.
Tegen een uur of vier is het tijd om te gaan douchen en ons aan te kleden voor ons etentje bij de Gouverneur.

We rijden richting Otrobanda, dit keer iets gemakkelijker dan gisteren, en parkeren onze auto bij de Renaissance Mall. Als we onder de slagboom doorrijden krijgen we geen uitrijkaart. Zou parkeren hier dan gratis zijn? We lopen voor de zekerheid toch nog maar even naar binnen bij het Renaissance hotel om dit na te vragen. Het klopt inderdaad; voor het parkeren hoeven we nu niet te betalen.

We lopen naar restaurant de Gouverneur en daar aangekomen vraagt een medewerker of we meteen al een tafeltje willen of dat we eerst een drankje willen doen aan de bar. We zijn vroeg dus besluiten we eerst nog lekker iets te drinken. Het is nu inderdaad happy hour en dat betekent dat alle drankjes voor de helft zijn. Esther bestelt een cocktail, de zogenaamde gouverneur sunset, en Obi gaat voor een lekkere Amstel Bright. Daarna meteen nog maar een cocktail en de barman maakt een speciale, die niet op de kaart staat, met basilicum erin. Dat vindt de Engelsman aan de bar ook wel interessant en hij wil ook proeven (uiteraard van z'n eigen cocktail en niet de mijne!) Echt heel bijzonder en ook bijzonder lekker. Dan is het happy hour voorbij en worden we naar ons tafeltje begeleid. We zitten op het balkon met prachtig uitzicht over de Handelskade. We bekijken de menukaart en Obi gaat voor een proeverij van verschillende hapjes als voorgerecht en de ossenhaas met pepersaus als hoofdgerecht. Esther kiest voor de Cubaanse bananensoep en een runderstoofvlees gerecht op Antilliaanse wijze. Al gauw wordt het donker en dan is het uitzicht nog mooier! De bananensoep is heerlijk en ook alle andere gerechten smaken ons prima. Nog een zelfgefabriceerde cocktail dan maar. Obi baalt enorm dat hij moet rijden.

Als de serveerster vraagt of we nog iets na willen besluiten we nog maar even te wachten. We zitten beide enorm vol. De Pontjesbrug is al een tijd open, maar er gebeurt nog niet erg veel. Tot er ineens een enorme olietanker langs komt varen, begeleid door twee sleepbootjes. Het is hier bijna Rotterdam ;) Wat een bizar gezicht, zo'n enorme boot door zo'n ogenschijnlijk klein kanaaltje.

We kletsen wat en na een tijdje besluit Obi maar voor een kopje koffie en Esther voor een bolletje ijs te gaan. Dit blijkt precies genoeg en we rekenen af, na een enquête te hebben ingevuld over de service en producten van de Gouverneur. We hebben heerlijk gegeten en waar de service gisteren nog wat te wensen over liet was het vandaag echt goed verzorgd. De drankjes die we na het happy hour besteld hebben zijn zelfs ook voor de helft van de prijs afgerekend. We eten hier verderop in de vakantie vast nog een keer! (En dan wel met happy hour uiteraard!!)

Dan lopen we terug naar de auto en rijden naar onze villa terug. We besluiten nog een drankje te doen bij een van de beachclubs hier achter onze villa, omdat Obi er ontzettend van baalt dat hij niet lekker wat heeft kunnen drinken vanavond. We gaan aan een tafeltje zitten en wachten wat. Het is hier bijna uitgestorven en net als we zelf willen bestellen bij de bar komt er een ober aan die ons vraagt wat we willen drinken. Na twee biertjes houden we het hier voor gezien en gaan we lekker naar bed.